Polityka prywatności i plików cookies
Polityka korzystania ze strony internetowej
§ 1
Postanowienia ogólne
1. Niniejsza polityka korzystania ze strony internetowej („Polityka”) określa warunki, na jakich Stowarzyszenie Elektryków Polskich – Oddział Krakowski („Administrator”) udostępnia nieodpłatnie możliwość korzystania ze strony internetowej: https://www.sep.krakow.pl/ („Strona”).
2. Właścicielem i Administratorem Strony jest Stowarzyszenie Elektryków Polskich – Oddział Krakowski z siedzibą w Krakowie przy ul. Straszewskiego 28/8, 31-113 Kraków.
3. Polityka zostaje nieodpłatnie udostępniona na stronie internetowej https://www.sep.krakow.pl/ w formie umożliwiającej nieodpłatne utrwalanie, przechowywanie oraz odtwarzanie Strony przez osobę fizyczną korzystającą ze Strony („Użytkownik”).
4. Korzystanie ze Strony przez Użytkownika odbywa się na zasadach określonych w Polityce.
5. Użytkownik jest zobowiązany do zapoznania się z treścią Polityki. Korzystanie ze Strony jest tożsame z akceptacją i przestrzeganiem Polityki.
6. Wszelkie informacje przedstawione i udostępnianie na Stronie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią̨ oferty w rozumieniu art. 66 i następnych ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
7. Zakazane jest wykorzystywanie przez Użytkownika Strony w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami, naruszający dobra osobiste osób trzecich lub uzasadnione interesy Stowarzyszenia Elektryków Polskich – Oddział Krakowski.
§ 2
Pliki cookies
1. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika i przeznaczone są do korzystania ze Strony. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
2. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Strony pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest Stowarzyszenie Elektryków Polskich – Oddział Krakowski oraz wyznaczone przez niego podmioty.
3. Mechanizm cookies nie jest wykorzystywany do pozyskiwania jakichkolwiek informacji o Użytkownikach Strony ani śledzenia ich nawigacji. Pliki cookies stosowane na Stronie nie przechowują żadnych danych osobowych ani innych informacji zebranych od Użytkowników.
4. Użytkownik po wejściu na Stronę może wyrazić zgodę na używanie Plików cookies lub nie wyrazić takiej zgody poprzez wybór w oknie swojej przeglądarki internetowej odpowiedniej opcji.
5. Domyślne oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka) zezwala na obsługę plików cookies na urządzeniu Użytkownika, na którym jest uruchomiona. W większości przypadków oprogramowanie w tym zakresie można skonfigurować samodzielnie, w tym między innymi wymusić automatyczne blokownie plików cookies. Kwestie związane z konfiguracją sposobu obsługi plików cookies znajdują się w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Należy mieć na uwadze, że ustawienia ograniczeń w stosunku do obsługi plików cookies mogą mieć wpływ na działanie niektórych funkcjonalności Strony.
6. Pliki cookies wykorzystywane są w celu optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Strony i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb; tworzenia statystyk, które pomagają określić liczbę Użytkowników odwiedzających Stronę.
7. Za pośrednictwem Strony zbierane są informacje zawarte w Plikach cookies tylko w takim zakresie, w jakim jest to niezbędne do zarządzania Stroną, analizowania ruchu na Stronie, optymalizacji wyglądu, zawartości oraz sposobu działania Strony. Co do zasady pliki cookies nie zawierają informacji pozwalających na samodzielną identyfikację Użytkownika. Jednakże w pewnych sytuacjach niektóre z informacji, w zależności od ich zawartości i sposobu wykorzystania, mogą zostać uznane za dane osobowe. Do takich informacji, które mogą mieć charakter danych osobowych, zastosowanie znajdują poniższe informacje o przetwarzaniu danych osobowych.
8. Użytkownik może uzyskać dostęp do swoich danych w formie zbieranej poprzez analizę zawartości Plików cookies, w treści w jakiej znajdują się na dysku komputera, które są następnie wykorzystywane przez Stronę oraz w każdej chwili je usunąć.
§ 3
Ochrona danych osobowych
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych
1. Administratorem danych osobowych jest Stowarzyszenie Elektryków Polskich – Oddział Krakowski, z siedzibą przy ul. Straszewskiego 28/8, 31-113 Kraków, adres e-mail: biuro@sep.krakow.pl, nr tel.: 12 422 58 04.
2. We wszystkich sprawach związanych z ochroną danych osobowych mogą kontaktować się Państwo z wyznaczonym inspektorem ochrony danych – Julią Szablowską, pisząc na adres: biuro@personal-data.pl.
3. Dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora w celach:
- umożliwienia Użytkownikowi korzystania ze Strony, w tym prowadzenie analiz statystycznych dotyczących Użytkownika na potrzeby Administratora oraz optymalizacji i udoskonalania Strony (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a i f RODO);
- umożliwienia Użytkownikowi założenia konta na Stronie i korzystania z niego zgodnie z Regulaminem oraz obsługi tego konta przez Administratora (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b i f RODO);
- wysyłania informacji dotyczących działalności Administratora w formie Newslettera (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
- umożliwienia złożenia wniosku o udział w egzaminie i uzyskania potwierdzenia posiadanych kwalifikacji (świadectwa kwalifikacyjnego) oraz realizacji obowiązków Administratora związanych z przeprowadzeniem egzaminu i potwierdzeniem uprawnień (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c i e RODO, w związku z rozporządzeniem Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 1 lipca 2022 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci oraz ustawą z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne);
- przedstawienia oferty szkolenia, kursu lub instruktażu oraz umożliwienia zapisu na organizowane przez Administratora szkolenia, kursy i instruktaże (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit a RODO), a następnie w celu realizacji szkolenia, kursu lub instruktażu, dokonania rozliczeń za zrealizowane szkolenie, kurs lub instruktaż, potwierdzenia odbycia przez uczestnika szkolenia, kursu lub instruktażu oraz ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami w oparciu o umowę zawartą z uczestnikiem poprzez akceptację warunków udziału w szkoleniu, kursie lub instruktażu, w którym brał udział zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b, c i f RODO – w tym zakresie dane są pozyskiwane bezpośrednio od uczestnika lub zostały przekazane przez pracodawcę uczestnika;
- skorzystania z usług Ośrodka Rzeczoznawstwa przy Oddziale Krakowskim SEP (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b i f RODO);
- prowadzenia korespondencji za pośrednictwem poczty elektronicznej (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit a i f RODO).
4. Odbiorcami danych osobowych będą lub mogą być:
- podmioty współpracujące oraz realizujące usługi dla Stowarzyszenia,
- podmioty lub organy uprawnione na podstawie przepisów prawa.
5. Dane osobowe będą przechowywane:
- w zakresie danych Użytkowników strony przez okres nie dłuższy, niż to jest konieczne w związku z korzystaniem ze Strony, a po tym okresie mogą być przechowywane dla celów i przez okres wymagany przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń;
- w zakresie danych przetwarzanych w oparciu o zgodę osoby do momentu jej wycofania;
- w zakresie danych zawartych na koncie Użytkownika do czasu usunięcia konta;
- w zakresie danych osób wnioskujących o udział w egzaminie przez okres 10 lat od dnia wydania świadectwa kwalifikacyjnego;
- w przypadku danych uczestników kursów, szkoleń i instruktaży przez okres realizacji i rozliczenia szkolenia, kursu lub instruktażu, a następnie przez okres wymagany odrębnymi przepisami prawa w celach podatkowo-rachunkowych oraz przez okres przedawnienia roszczeń;
- w przypadku danych osób korzystających z usług Ośrodka Rzeczoznawstwa przy Oddziale Krakowskim SEP przez okres realizacji i rozliczenia usługi, a następnie przez okres wymagany odrębnymi przepisami prawa w celach podatkowo-rachunkowych oraz przez okres przedawnienia roszczeń;
- w przypadku danych odbiorców i nadawców korespondencji dane mogą być przechowywane do czasu wycofania zgody lub wniesienia żądania o ich usunięcie, jednak w niektórych przypadkach dane mogą być przechowywane przez czas archiwizacji korespondencji lub przez okres przedawnienia roszczeń.
6. Osoby, których dane są przetwarzane mają:
a) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
b) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
c) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
d) prawo do usunięcia danych;
e) prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;
f) prawo przeniesienia swoich danych osobowych;
g) prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
h) prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa). Prawa przysługują na warunkach wskazanych w przepisach RODO i można je zrealizować poprzez kontakt z Administratorem.
7. Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji wskazanych wyżej celów. Podanie danych przez osoby wnioskujące o udział w egzaminie jest obowiązkiem ustawowym, a niepodanie wymaganych danych uniemożliwi podejście do egzaminu.
8. W procesie umożliwiania Użytkownikowi korzystania ze Strony nie podejmowane są decyzje w sposób zautomatyzowany, czyli na podstawie automatycznej analizy danych.
9. Dane nie są przekazywane do krajów trzecich.
§ 4
Ograniczenia odpowiedzialności
1. O ile obowiązujące przepisy prawa nie stanowią inaczej, niezależnie od innych postanowień niniejszej Polityki, w żadnym wypadku Administrator nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody, w tym utracone korzyści, szkody pośrednie lub wtórne wynikające z korzystania ze Strony przez Użytkownika, chyba że mające zastosowanie prawo stanowi inaczej. W szczególności Administrator nie ponosi odpowiedzialność za:
- decyzje lub działania podejmowane przez Użytkownika na podstawie danych zawartych na Stronie lub w niniejszej Polityce;
- inwestycje finansowe lub jakiekolwiek inne, prawne lub faktyczne operacje, działania lub zaniechania podjęte na podstawie Strony przez Użytkownika;
- nieprawidłowe funkcjonowanie Strony;
- problemy z tymczasową dysfunkcją Strony;
- działania lub zaniechania osób trzecich, za które Administrator nie odpowiada;
- zdarzenia siły wyższej;
- zdarzenia zawinione przez Użytkownika,
- za wszelkie regulacje prawne, które ulegną zmianie podczas korzystania ze Strony przez Użytkownika, a mające wpływ na korzystanie ze Strony. W przypadku zmian regulacji prawnych Administrator zobowiązany jest do skorygowania reguł korzystania ze Strony,
2. Użytkownik ponosi wyłączną odpowiedzialność z tytułu naruszenia postanowień Polityki oraz skutków takiego naruszenia.
3. Strona zawiera odnośniki do innych stron internetowych. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za zasady zachowania prywatności obowiązujące na tych stronach. Administrator zachęca do przejścia na inne strony i zapoznania się z politykami prywatności tam ustalonymi. Niniejsza Polityka dotyczy wyłącznie Strony Administratora.
§ 5
Prawa autorskie
1. Wszelkie treści zamieszczone na Stronie korzystają z ochrony prawnoautorskiej i są własnością Stowarzyszenia Elektryków Polskich – Oddział Krakowski, z siedzibą w Krakowie, ul. Straszewskiego 28/8, 31-113 Kraków, adres e-mail: biuro@sep.krakow.pl.
2. Użytkownik ma prawo do korzystania z wszelkich treści zamieszczonych na Stronie jedynie w zakresie dozwolonego użytku. Wykorzystywanie treści w innym zakresie jest dopuszczalne wyłącznie na podstawie wyraźnej zgody udzielonej przez Administratora.
§ 6
Postanowienia końcowe
1. W sprawach nieuregulowanych Polityką zastosowanie znajdują̨ przepisy prawa obowiązujące na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
2. Polityka obowiązuje od dnia opublikowania na Stronie.
3. Administrator ma prawo modyfikować Stronę, zawiesić jej działanie albo zaprzestać prowadzenia Strony.
4. Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany Polityki w każdym czasie. Zmiana treści Polityki staje się skuteczna z momentem zamieszczenia Polityki w zmienionej wersji na Stronie.
5. Wszelkie spory wynikłe na tle niniejszej Polityki będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Administratora.