Polityka prywatności i plików cookies
Polityka korzystania ze strony internetowej

§ 1
Postanowienia ogólne

1. Niniejsza polityka korzystania ze strony internetowej („Polityka”) określa warunki, na
jakich Stowarzyszenie Elektryków Polskich – Oddział Krakowski („Administrator”)
udostępnia nieodpłatnie możliwość korzystania ze strony internetowej:
https://www.sep.krakow.pl/ („Strona”).
2. Właścicielem i Administratorem Strony jest Stowarzyszenie Elektryków Polskich –
Oddział Krakowski z siedzibą w Krakowie przy ul. Straszewskiego 28/8, 31-113
Kraków.
3. Polityka zostaje nieodpłatnie udostępniona na stronie internetowej
https://www.sep.krakow.pl/ w formie umożliwiającej nieodpłatne utrwalanie,
przechowywanie oraz odtwarzanie Strony przez osobę fizyczną korzystającą ze Strony
(„Użytkownik”).
4. Korzystanie ze Strony przez Użytkownika odbywa się na zasadach określonych
w Polityce.
5. Użytkownik jest zobowiązany do zapoznania się z treścią Polityki. Korzystanie
ze Strony jest tożsame z akceptacją i przestrzeganiem Polityki.   
6. Wszelkie informacje przedstawione i udostępnianie na Stronie mają wyłącznie
charakter informacyjny i nie stanowią̨ oferty w rozumieniu art. 66 i następnych ustawy
z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
7. Zakazane jest wykorzystywanie przez Użytkownika Strony w sposób sprzeczny
z prawem, dobrymi obyczajami, naruszający dobra osobiste osób trzecich lub
uzasadnione interesy Stowarzyszenia Elektryków Polskich – Oddział Krakowski.

§ 2
Pliki cookies

1. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki
tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika
i przeznaczone są do korzystania ze Strony. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę
strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu
końcowym oraz unikalny numer.
2. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Strony pliki
cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest Stowarzyszenie Elektryków Polskich –
Oddział Krakowski oraz wyznaczone przez niego podmioty.
3. Mechanizm cookies nie jest wykorzystywany do pozyskiwania jakichkolwiek
informacji o Użytkownikach Strony ani śledzenia ich nawigacji. Pliki cookies
stosowane na Stronie nie przechowują żadnych danych osobowych ani innych
informacji zebranych od Użytkowników.


4. Użytkownik po wejściu na Stronę może wyrazić zgodę na używanie Plików cookies
lub nie wyrazić takiej zgody poprzez wybór w oknie swojej przeglądarki internetowej
odpowiedniej opcji.
5. Domyślne oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych
(przeglądarka) zezwala na obsługę plików cookies na urządzeniu Użytkownika, na
którym jest uruchomiona. W większości przypadków oprogramowanie w tym
zakresie można skonfigurować samodzielnie, w tym między innymi wymusić
automatyczne blokownie plików cookies. Kwestie związane z konfiguracją sposobu
obsługi plików cookies znajdują się w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki
internetowej). Należy mieć na uwadze, że ustawienia ograniczeń w stosunku do
obsługi plików cookies mogą mieć wpływ na działanie niektórych funkcjonalności
Strony.
6. Pliki cookies wykorzystywane są w celu optymalizacji korzystania ze stron
internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie
Użytkownika Strony i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do
jego indywidualnych potrzeb; tworzenia statystyk, które pomagają określić liczbę
Użytkowników odwiedzających Stronę.
7. Za pośrednictwem Strony zbierane są informacje zawarte w Plikach cookies tylko
w takim zakresie, w jakim jest to niezbędne do zarządzania Stroną, analizowania
ruchu na Stronie, optymalizacji wyglądu, zawartości oraz sposobu działania Strony.
Co do zasady pliki cookies nie zawierają informacji pozwalających na samodzielną
identyfikację Użytkownika. Jednakże w pewnych sytuacjach niektóre z informacji,
w zależności od ich zawartości i sposobu wykorzystania, mogą zostać uznane za dane
osobowe. Do takich informacji, które mogą mieć charakter danych osobowych,
zastosowanie znajdują poniższe informacje o przetwarzaniu danych osobowych.
8. Użytkownik może uzyskać dostęp do swoich danych w formie zbieranej poprzez
analizę zawartości Plików cookies, w treści w jakiej znajdują się na dysku komputera,
które są następnie wykorzystywane przez Stronę oraz w każdej chwili je
usunąć.            

§ 3

Ochrona danych osobowych
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych

1. Administratorem danych osobowych jest Stowarzyszenie Elektryków Polskich –
Oddział Krakowski, z siedzibą przy ul. Straszewskiego 28/8, 31-113 Kraków,  adres e-
mail: biuro@sep.krakow.pl, nr tel.: 12 422 58 04.
2. We wszystkich sprawach związanych z ochroną danych osobowych mogą
kontaktować się Państwo z wyznaczonym inspektorem ochrony danych – Julią
Szablowską, pisząc na adres: biuro@personal-data.pl.
3. Dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora w celach:
 umożliwienia Użytkownikowi korzystania ze Strony, w tym prowadzenie
analiz statystycznych dotyczących Użytkownika na potrzeby Administratora
oraz optymalizacji i udoskonalania Strony (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a
i f RODO);
 umożliwienia Użytkownikowi założenia konta na Stronie i korzystania z niego
zgodnie z Regulaminem oraz obsługi tego konta przez Administratora
(podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b i f RODO);
 wysyłania informacji dotyczących działalności Administratora w formie
Newslettera (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
 umożliwienia złożenia wniosku o udział w egzaminie i uzyskania
potwierdzenia posiadanych kwalifikacji (świadectwa kwalifikacyjnego) oraz
realizacji obowiązków Administratora związanych z przeprowadzeniem
egzaminu i potwierdzeniem uprawnień (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c i e
RODO, w związku z rozporządzeniem Ministra Klimatu i Środowiska z dnia
1 lipca 2022 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania
kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci
oraz ustawą z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne);
 przedstawienia oferty szkolenia, kursu lub instruktażu oraz umożliwienia
zapisu na organizowane przez Administratora szkolenia, kursy i instruktaże
(podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit a RODO), a następnie w celu realizacji
szkolenia, kursu lub instruktażu, dokonania rozliczeń za zrealizowane
szkolenie, kurs lub instruktaż, potwierdzenia odbycia przez uczestnika
szkolenia, kursu lub instruktażu oraz ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub
obrony przed roszczeniami w oparciu o umowę zawartą z uczestnikiem
poprzez akceptację warunków udziału w szkoleniu, kursie lub instruktażu,
w którym brał udział zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b, c i f RODO – w tym zakresie
dane są pozyskiwane bezpośrednio od uczestnika lub zostały przekazane przez
pracodawcę uczestnika;
 skorzystania z usług Ośrodka Rzeczoznawstwa przy Oddziale Krakowskim
SEP (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b i f RODO);
 prowadzenia korespondencji za pośrednictwem poczty elektronicznej
(podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit a i f RODO).
4. Odbiorcami danych osobowych będą lub mogą być:
 podmioty współpracujące oraz realizujące usługi dla Stowarzyszenia,
 podmioty lub organy uprawnione na podstawie przepisów prawa.
5. Dane osobowe będą przechowywane:
 w zakresie danych Użytkowników strony przez okres nie dłuższy, niż to jest
konieczne w związku z korzystaniem ze Strony, a po tym okresie mogą być
przechowywane dla celów i przez okres wymagany przez przepisy prawa lub
dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń;
 w zakresie danych przetwarzanych w oparciu o zgodę osoby do momentu jej
wycofania;
 w zakresie danych zawartych na koncie Użytkownika do czasu usunięcia
konta;

Strona 4 z 4
 w zakresie danych osób wnioskujących o udział w egzaminie przez okres
10 lat od dnia wydania świadectwa kwalifikacyjnego;
 w przypadku danych uczestników kursów, szkoleń i instruktaży przez okres
realizacji i rozliczenia szkolenia, kursu lub instruktażu, a następnie przez okres
wymagany odrębnymi przepisami prawa w celach podatkowo-rachunkowych
oraz przez okres przedawnienia roszczeń;
 w przypadku danych osób korzystających z usług Ośrodka Rzeczoznawstwa
przy Oddziale Krakowskim SEP przez okres realizacji i rozliczenia usługi,
a następnie przez okres wymagany odrębnymi przepisami prawa w celach
podatkowo-rachunkowych oraz przez okres przedawnienia roszczeń;
 w przypadku danych odbiorców i nadawców korespondencji dane mogą być
przechowywane do czasu wycofania zgody lub wniesienia żądania o ich
usunięcie, jednak w niektórych przypadkach dane mogą być przechowywane
przez czas archiwizacji korespondencji lub przez okres przedawnienia
roszczeń.                                                        
6. Osoby, których dane są przetwarzane mają:
a) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
b) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
c) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
d) prawo do usunięcia danych;
e) prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;
f) prawo przeniesienia swoich danych osobowych;
g) prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność
z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej
cofnięciem;
h) prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony
Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa).
Prawa przysługują na warunkach wskazanych w przepisach RODO i można je
zrealizować poprzez kontakt z Administratorem.
7. Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do
realizacji wskazanych wyżej celów. Podanie danych przez osoby wnioskujące o udział
w egzaminie jest obowiązkiem ustawowym, a niepodanie wymaganych danych
uniemożliwi podejście do egzaminu.
8. W procesie umożliwiania Użytkownikowi korzystania ze Strony nie podejmowane są
decyzje w sposób zautomatyzowany, czyli na podstawie automatycznej analizy
danych.
9. Dane nie są przekazywane do krajów trzecich.

§ 4

Ograniczenia odpowiedzialności

1. O ile obowiązujące przepisy prawa nie stanowią inaczej, niezależnie od innych
postanowień niniejszej Polityki, w żadnym wypadku Administrator nie ponosi
odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody, w tym utracone korzyści, szkody pośrednie
lub wtórne wynikające z korzystania ze Strony przez Użytkownika, chyba że mające
zastosowanie prawo stanowi inaczej. W szczególności Administrator nie ponosi
odpowiedzialność za:
 decyzje lub działania podejmowane przez Użytkownika na podstawie danych
zawartych na Stronie lub w niniejszej Polityce;
 inwestycje finansowe lub jakiekolwiek inne, prawne lub faktyczne operacje, działania
lub zaniechania podjęte na podstawie Strony przez Użytkownika;
 nieprawidłowe funkcjonowanie Strony;
 problemy z tymczasową dysfunkcją Strony;
 działania lub zaniechania osób trzecich, za które Administrator nie odpowiada;
 zdarzenia siły wyższej;
 zdarzenia zawinione przez Użytkownika,
 za wszelkie regulacje prawne, które ulegną zmianie podczas korzystania ze Strony
przez Użytkownika, a mające wpływ na korzystanie ze Strony. W przypadku zmian
regulacji prawnych Administrator zobowiązany jest do skorygowania reguł
korzystania ze Strony, 
2. Użytkownik ponosi wyłączną odpowiedzialność z tytułu naruszenia postanowień Polityki
oraz skutków takiego naruszenia.
3. Strona zawiera odnośniki do innych stron internetowych. Administrator nie ponosi
odpowiedzialności za zasady zachowania prywatności obowiązujące na tych stronach.
Administrator zachęca do przejścia na inne strony i zapoznania się z politykami
prywatności tam ustalonymi. Niniejsza Polityka dotyczy wyłącznie Strony
Administratora.

§ 5
Prawa autorskie

1. Wszelkie treści zamieszczone na Stronie korzystają z ochrony prawnoautorskiej i są
własnością Stowarzyszenia Elektryków Polskich – Oddział Krakowski, z siedzibą
w Krakowie, ul. Straszewskiego 28/8, 31-113 Kraków,  adres
e-mail: biuro@sep.krakow.pl.
2. Użytkownik ma prawo do korzystania z wszelkich treści zamieszczonych na Stronie
jedynie w zakresie dozwolonego użytku. Wykorzystywanie treści w innym zakresie jest
dopuszczalne wyłącznie na podstawie wyraźnej zgody udzielonej przez Administratora.

§ 6

Postanowienia końcowe

1. W sprawach nieuregulowanych Polityką zastosowanie znajdują̨ przepisy prawa
obowiązujące na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
2. Polityka obowiązuje od dnia opublikowania na Stronie.
3. Administrator ma prawo modyfikować Stronę, zawiesić jej działanie albo zaprzestać
prowadzenia Strony.
4. Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany Polityki w każdym czasie. Zmiana treści
Polityki staje się skuteczna z momentem zamieszczenia Polityki w zmienionej wersji na
Stronie.
5. Wszelkie spory wynikłe na tle niniejszej Polityki będą rozstrzygane przez sąd właściwy
dla siedziby Administratora.